Wednesday 15 April 2015

Akibat MEAL SHAKE anak-anak kurang di jangkiti penyakit


Selamat pagi semua..kita mulakan dengan Bismillah..Al fatihah..

Siapa yang pernah rasa meal shake nie..saya ucapkan tahniah..siapa yang belum pernah rasa.. saya syorkan rasa lah..sebab rugi korang tidak amalkan nya..

Sebab apa saya kata macam tu..sebab saya sangat suka kan meal shake nie.. rasanya adalah vanilla.. dan yang paling penting kandungan nya..dan anak-anak saya sukakan nya..

Nak tahu..semasa saya mengenal shaklee..selepas ESP..saya belikan MEAL SHAKE untuk anak-anak saya..alhamdulillah..anak-anak saya kurang di jangkiti penyakit dalam tempah yang agak panjang juga..kurang mendapat demam,kurang mendapat selesama.. jadi aktif tanpa sebarang masalah.. 

nak dijadikan cerita.. saya mengalami masalah kewangan yang teruk dalam satu bulan tu..dengan rumah, loan kereta,rotex ,loan study, hutang parent, jadi saya tak dapat nak supply meal shake untuk anak-anak.. so akibatnya anak-anak saya senang di jangkiti demam selesama.. time tu just bergantung pada ubat doc jer.. sakit pun stop sekejap..kena balik.. jadi saya cuma jaga permakanan je lah..

Dan selepas segala masalah itu selesai sikit demi sedikit..dan dengan sedikit side income dari shaklee..alhamdulilah saya boleh supply balik Meal shake pada anak-anak saya sampai sekarang...walaupun dijangkiti demam selesama..saya akan cepat-cepat bagi meal shake..dan akan sembuh dalam masa yang singkat..

Kita sikit tentang MEAL SHAKE nie..

Beberapa Fakta menarik tentang Meal Shakes:

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z, Mineral dan ‘Trace Mineral’.
Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.


2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan. Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.
~ Rasa yang lazat digemari tua dan muda.Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi,nutrien yang diperlukan oleh badan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.



Antara kelebihan Mealshakes adalah:
  • meningkatkan tahap imuniti anak khususnya bagi yang kerap demam, batuk dan selsema
  • membuka dan meningkatkan selera makan khususnya bagi anak-anak yang  picky eater
  • membantu mengatasi sembelit bagi anak-anak
  • membantu mengatasi masalah asthma
  • membekalkan zat dan nutrien lengkap yang diperlukan anak-anak bagi tumbesaran yang lebih sihat dan sempurna
  • Meal Shakes juga sesuai utk seisi keluarga.

Jika korang pentingkan nutrisi permakanan anak korang..boleh dapatkan meal shake nie okey..

Sharing is caring.. 


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Noor Syafinaz
♥ sms/whatsApp: 016-6154992
♥ Emel : effinaz_07@yahoo.com.my

















No comments:

Post a Comment