Wednesday 14 May 2014

Apa pilihan anda sekarang???

Kalau ikutkan pada zaman sekarang duit mmg amat2 penting.. Macam air duit mengalir..sekelip mata habis.. Kalau kita nak harapkan makan gaji semata-mata memang tak cukup..itu naik harga..ini naik harga..kita nak membeli pun akan fikir 2 3 kali kan..sebab nak tgk buget dulu..cukup ker tak..GST pun akan dilaksankan sepenuhnya tahun depan..ape lagi mmg kena siap sedia lah dari sekarang..dengar semua tu naik naik memang berpeluh-peluh kan.. Haishh

Sedar tak sebenarnya duit itu menjadi segala punva masalah.. Masalah "poket gersang" ini boleh memberi kesan yang sangat negatif dalam diri kita dan masyarakat.. Ada yang sanggup kelar anak sebab stress duit kurang dan tak cukup..ada yang stress sebab terpaksa krna kerja sebab nak nak cari duit untuk tanggung keluarga..ada yang sampai bercerai berai kerana masalah kewangan..dan yang paling bahaya ada yang sanggup amik dadah sebab nak "mencari ketenangan" katanya sebab masalah duit.. Fuhhh kritikal kan tuuu...

Saya dulu pun pernah mengalami masalah kewangan tapi takde la sampai kritikal cam tu sekali cuma cukup2 makan..tak sampai hujung bulan lagi akaun dalam bank dah "kemarau"..sedangkan ade lagi seminggu lebih dari tarikh gaji nak masuk..teruk kan..(malunya la haii).. Macam mana la nak bagi pada mak ayah..sedangkan diri sendiri nak tanggung family sendiri pun tak lepas..terpaksa jugak minta tolong pada adik beradik jika ade yg senang nak tolongkan.. 

Dan pada masa ini, nak ataupun tidak kita terpaksa melakukan sesuatu untuk menambahkan pendapatan dengan mencari side income. Betul,bukan mudah untuk kita keluar dari zon selesa di masa ini walaupun ia agak "membebankan" kita kerana manusia memang "alergik" untuk membuat satu-satu perubahan tapi disebabkan hidup ini lah saya terpaksa mencari side income.. Dan saya telah memilih shaklee untuk membantu saya..banyak perubahan yang saya alami..saya tak perlu bersesak2 pada setiap hujung bulan..bulan-bulan 4 angka dalam akaun tetap ade..tak pernah kurang..saya juga boleh memberi pada mak dan ayah..alhamdulillah..saya sangat suka dengan kehidupan saya sekarang..

Jadi bagaimana dengan anda?? Adakah masih dengan pilihan sekarang atau sebaliknya??

Ingin mendapatkan "sesuatu" yang boleh mengubah hidup anda?

Ingin menjadikan shaklee sebagai "mata kail" anda dalam mencari rezeki buat keluarga anda?

Boleh hubungi saya, untuk membantu anda
Syafinaz | 016-6154992 | 1084535

No comments:

Post a Comment